Tag Archive: 上海会所排名

New offensive against privately-owned TV stations by information ministry and Council of Ulemas

first_img Reporters Without Borders is shocked by a campaign being waged by the ministry of information and culture, the lower house of parliament and the Council of Ulemas against privately-owned TV stations, especially Tolo TV, for broadcasting footage of men and women dancing together.”It is regrettable that, through the ministry of information and culture, the government is supporting a campaign launched by fundamentalists against privately-owned TV stations,” the press freedom organisation said. “How does the broadcasting of such images harm Afghan culture?”Reporters Without Borders added: “We urge information and culture minister Abdulkarim Khoram to take back what he has said and to stop interfering in Afghan television content. We express our full support for Tolo TV, to which we gave an award in 2005 for its commitment to free expression.”The Council of Ulemas and the information and culture ministry announced on 30 March that the broadcasting of some Indian films and TV series, regarded as anti-Islamic, was to be banned by 14 April. The Afghan media received a note (see attached document) from the information and culture ministry supporting these bans. It named three series that TV stations were no longer to broadcast: Kamkam (on the Ariyana television station), Emtahan Zendehghi et Zamane Khosho Ham Haros Bud (on Tolo TV) and Dar Entezar (on Noorin).The day before, the information and culture ministry issued a release (of which Reporters Without Borders has a copy) condemning a programme the previous day on Tolo TV showing men and women dancing together. This was “against the beliefs and traditions of Afghanistan’s Islamic society,” the ministry said. A Tolo TV representative told Reporters Without Borders that in the programme (a re-transmission of the “Afghan Oscars”), most of the women had their heads covered, and that the movements of the dancers were “very restrained.”Tolo TV representatives were summoned to appear before the parliament’s Media Commission on 30 March at the ministry’s request. They argued in their defence that programmes showing dancers were not unusual on Afghan television, including the state TV channel, and that the dance sequence that caused controversy was taken from a film that had been approved by the Afghan film board.The lower house of parliament (Wolesi Jirga) adopted a resolution yesterday ordering the Afghan media to stop carrying “sensual” images (mobtazal) and saying foreign dancers should no longer be invited to Afghanistan. It also told the media to stop carrying advertising for banks offering loans on which interest is payable. But it postponed the decision on a proposal to ban all singing and dancing by women on television.Conservative parliamentarians were very critical of Tolo TV, and former warlord Abdul Rab-Rasoul Sayyaf called for the station to be banned. “Tolo conspires on behalf of foreigners,” he said. “I already said this two years ago and no one took me seriously although I provided the government with evidence.” Other parliamentarians, including Fawzia Kufi, who represents the province of Badakhshan, condemned these violations of press freedom.The Council of Ulemas already asked President Hamid Karzai in January to ban Tolo TV and other privately-owned TV stations on the grounds that they were anti-Islamic.Meanwhile, leading writer and journalist Rahnaward Zaryab appears to have escaped a murder attempt on 29 March when an armed man approaching his home in the Kabul district of Makrooyan was chased away by neighbours.Two journalists are currently detained in Afghanistan. One is Sayed Perwiz Kambakhsh, now held in Kabul after being sentenced to death by a court in the northern city of Mazar-i-Sharif. The other is Jawed Ahmad, a journalist working for Canadian Television (CTV), who is being held by the US military at Bagram airbase, north of Kabul. Follow the news on Afghanistan RSF asks International Criminal Court to investigate murders of journalists in Afghanistan News RSF_en News Reporters Without Borders condemns new government-backed attacks by religious fundamentalists on Afghanistan’s privately-owned TV stations, which have been banned from broadcasting images that are “anti-Islamic” and “contrary to Afghan culture.” to go further AfghanistanAsia – Pacific Organisation April 1, 2008 – Updated on January 20, 2016 New offensive against privately-owned TV stations by information ministry and Council of Ulemas Help by sharing this information March 11, 2021 Find out more Situation getting more critical for Afghan women journalists, report says News AfghanistanAsia – Pacific Afghanistan : “No just and lasting peace in Afghanistan without guarantees for press freedom” May 3, 2021 Find out more News Receive email alerts June 2, 2021 Find out morelast_img read more

NHS supplier faces court

first_imgCourt give trust go-ahead to name NHS Supplies Authority as co-defendant inlatex gloves court caseThe NHS Supplies Authority is likely to be sued in a chain of damages claimsinitiated by a nurse who says she can no longer work because of latex gloveallergy. In one of about 50 claims currently in motion, the courts have for the firsttime given leave for an NHS trust to name the authority as a co-defendant.Essex Rivers Healthcare Trust has until the end of the month to take up theopportunity. “This is very significant,” said Graham Johnson, professionaldevelopment manager for MTL Medical Services and an expert witness in a numberof latex glove cases. “It will be the first time the authority has beenbrought into the courtroom. “Currently a hospital can ask the NHSSA to send gloves that are knownto be inherently dangerous. The NHSSA argues that since there is a market forthese gloves it must offer them. But the same could be said for Semtex. Theauthority owes a duty of care to the trusts it supplies.” Karen Heyhoe, the registered general nurse bringing the case against EssexRivers, said, ‘The Supplies Authority has a huge case to answer. The healthauthority does rely on it for the best deal and cost-effectiveness. If it isgoing to supply these gloves it should be doing research as well into theirsafety.” The NHSSA catalogue continues to offer powdered latex examination andsurgical gloves despite warnings from the Medical Devices Agency about thepotential risks of allergens released by both the powder and the latex proteinsused in some gloves’ manufacture. About 80 per cent of trusts no longer use thegloves. Last month, in an out-of-court settlement, an unidentified trust paid£30,000 in compensation and offered re-employment to a healthcare worker itdismissed in 1997 because of glove-related ill-health. Daniel Bennett, solicitor with Leigh, Day & Co which is acting for 10latex allergy sufferers, said most of the trusts in question are eitheradmitting or declining to challenge liability. “We are able to demonstrate between 15 and 20 breaches of statutoryduty,” Bennett said. “It is clear from the documentary evidence thathealth trusts were not and are still not assessing the risks under the PersonalProtective Equipment at Work regulations, nor are they doing risk assessmentsrequired under the COSHH regulations. These failures are making it very easy towin these cases.” Next Article Comments are closed. NHS supplier faces courtOn 1 Jan 2000 in Personnel Today Related posts:No related photos.last_img read more

Imperial Riviera pays out an award to employees for a successful season

first_imgEmployees of Imperial Riviera who were employed on 31 July and worked for at least half a month in July will be paid a season bonus in the net amount of HRK 500. The award for the season in the same amount will be paid to all students who have worked for at least two weeks in July. Prizes will be paid out in August with salary / compensation for the month of July. Cover photo: Valamar Collection Imperial Hotel Imperial Riviera dd, based in Rab Imperial Riviera has in its portfolio nine hotels and resorts and two campsites, with a total of 3.618 accommodation units and capacities for about 9.000 guests. After the successful completion of the process of merging the Hotel Makarska with the Rab Imperial, as of June 28, the hotel houses Imperial and Makarska have been operating under the name Imperial Riviera. “Imperial Riviera is one of the ten largest tourism companies in Croatia, which currently employs more than a thousand employees. We want to continue to motivate our hard-working employees in their successful work, so we decided to additionally reward them for a job well done for the first part of the season. ” said Vlado Miš, President of the Management Board of Imperial Riviere ddcenter_img VALAMAR RIVIERA EMPLOYED 7.000TH WORKER After Valamar Riviera, now a subsidiary, Imperial Riviera has decided on an additional reward for its employees for successfully completing the first part of the tourist season. HELIOS FAROS COMES OUT OF BANKRUPTCY: VALAMAR AND PBZ CROATIA INSURANCE INVEST 650 MILLION HRK IN RECONSTRUCTION RELATED NEWS:last_img read more